Å nu är han MIN....

Här kommer han:



SNÄRT BLIXTEN

En sån fin liten herre som ska bo här hos oss.





Blixten har varit en av sveriges 3 bästa nordsvenska travare!
Han har sprungit in över en miljon kronor!
Och nu är han MIN, helt otroligt!

Han är född -91 så han är ju i sina bästa år.
Hur snäll och go som helst.
Man kan köra ALLT efter honom och rida så nu som pensionär blir han min skogsmulle, FANTASTISKT!!

Just nu funderar vi på vart vi ska hitta en släde för att kunna köra till julottan, då blir det på riktigt med stora tomtebloss/facklor och bjällerkrans.

Man vill inget annat än att vara i stallet nu (Danne nöjd) det är ju mysigt att bara pyssla och gosa med honom.
Nästa helg ska jag ta premiär turen på ryggen! Sist jag red vart jag avslängd och höll på att slå ihjäl mig så lite knäskakningar har jag. Tur att jag alltid har satt upp barnen när dom ramlat av så dom inte känner samma olust som jag, fast konstigt nog så vill jag också bara hoppa upp och dra iväg, mycket skumt!
Fördelen är ju nu rå att jag har en klok gammal herre som aldrig har bockat eller rest sig, nackdelen han springer jävligt fort! Men, men dom säger ju att hastigheten ska gå att reglera.... så vi får väl se, jag återkommer i detta ämne! Det som inte dödar härdar sägs det ju!

Amadeus tänkte jag köra en premiär tur med på fredag, nu är han så pass nerbantad så jag vågar, har ju varit lite rädd att han skulle på hjärtsnurpen så rund som han var när han kom.

Annars är allt som vanligt jobb, jobb, jobb.

Jag återkommer framöver!

Kommentarer
Postat av: Cecilia Lundin

2010-11-03 @ 20:41:38
Postat av: Birgitta Stockhaus

Jag håller med dej om att han är stilig. Det skall bli spännande och se, hur det går för dej att köra honom.



Vi hörs framöver/ Momma.

2010-11-04 @ 22:51:01
Postat av: Mia

hihi... Det ante mig att det var en fyrbent kärlek. :-D

Men väldigt fin!!!

2010-11-06 @ 13:33:59
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Angela

Oj, vilken snygging!! :)

2010-12-13 @ 10:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0