Världens bästa...

JOBB har jag nu eller rättare sagt igår 19.15 fick jag det när jag drog ut stämpelkortet!
Nu är jag ledig tills på fredag då jag börjar natthelg.
Danne skickade ett MMS till mig igår:


En trött Teomina som hade åkt in på rummet för hon var bråkig, när tristessen tog över så la hon sig på golvet och somnade. Lillfisen min! Hon har iallafall lärt sig att om man åker in på rummet så måste man stanna där tills man får lov att gå ut.

Bokningen av EDE skola är ordnad!
Nu ska jag skriva ut några informationsblad som ska sättas upp på olika ställen.

Vi tänkte ordna en

 

LOPPIS & HANTVERKSDAG

 

på EDE skola söndagen den 27 juni.

Klockan 12 - 18

 

Om du vill vara med så kan du hyra ett bord (eller så mycket plats du behöver) för 150:-.

 

Bindande anmälan!

 

Fika kommer att finnas till försäljning!

 

Ta chansen att få sälja bort ditt ”överflöd” eller att få visa upp och sälja ditt hantverk.

 

För bokning av bord:

 

Jennie 070 – 554 71 73

Caroline 070 – 293 63 02

Så här kommer det att se ut, men texten har flyttat sig som den vill nu när jag kopierade den.

Visst låter det lite spännande? Jag hoppas verkligen att det kommer massor av folk både säljare och köpare!

Nu ska jag gå och börja plocka ihop lite nere i butiken som jag tänkte ha med på loppisen, det verkar aldrig ta slut på tyger mm därnere.
Efter köpstoppet som jag införde för några månder sedan så har vi faktiskt börjat kunna ana lite golvytor i butiken och här uppe också! Så nu gäller det att fortsätta att röja så vi blir nöjda någongång.
VARFÖR ska man dra på sig så mycket saker?
Alla har väl hört att den som har flest saker när han dör vinner, jag tror nästan att det ska vara tvärtom att den som har minst saker när han dör vinner för för mycket saker är ju bara ett problem i längden, ingen kan väl trivas i travar av kartonger och grejor "som kan vara bra att ha"....
Nä, här är det ordning och reda som ska gälla nu!
Måste ju tillägga att köpstoppet gäller onödiga saker inte mat och kläder/skor till barnen!

Passaten har fått kommit ut i solen, i torsdags så var den på sin årliga service.
Nya sommardäck har den också fått, lyckosten där....

Nä, nu måste jag börja röra på mig annars så fastnar jag väl här framför datorn!!

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0