Jag lever...

Nu var det ett tag sedan jag skrev så här kommer ett låångt inlägg!

Förra helgen var vi ner till Stockholm, i min värld är det ungefär det värsta man kan åka till.
Jag började att köra, tänkte byta i Uppsala men E4:an är ju ombyggd för några år sedan och det tänkte ju inte jag på. Så där kör jag på "the highway to hell" när jag plötsligt ser ett flygplan som är på väg att landa! Satan, arlanda NEJ, NEJ, NEJ detta kan inte vara sant! Nu fanns det ingen återvändo, JAG skulle bli tvingad att köra i Stockholm!!
Men skicklig som man är med alla nerver utanpå kroppen, lagomt mycket handsvett och ett humör som jag vet inte vad (panikångest) så fixade jag så vi både kunde handla i Barkaby + köra ut till Tumba till Petter (Dannes bror)
JAG ÖVERLEVDE!!
På lördagen var vi ut på skansen, där gick vi först på Vasamuseét.

  

Alla bilder på skeppet vart så mörka, tyvärr då det var ganska mörkt inne på museét.

Sedan gick vi in på skansen eller rättare sagt in på skansenakvariet:



Teomina känner på en boaorm, det gjorde jag också!
Där inne finns det många äckliga saker som ormar, ödlor, spindlar hu.... Inget ställe för mig!

När vi tagit färjan tillbaka igen så gick vi upp på taket på Petters jobb, nere i slussen:



Tur att man inte är höjdrädd, eller hur var det nu igen? Bra att ha zoom på kameran iallafall.
Grönan syns där borta.

  

Fin utsikt men jag höll mig en bra bit ifrån kanten.




Teominas inköp i stockholm.



Tuffa bruden! Efter en dag på dagis!



Levina inköp, betydligt mer!


Det bästa med stockholm är när man får åka därifrån!

*********************************************************************

Igår så gjorde vi en ny hage till fåren, dom fick komma ut fast dom inte ännu är klippta.
Eulalia går som sällskap till grannens häst, vilket är superbra då hon ska äta mycket.
Elvira går i vinterhagen för hon behöver banta!
Lille bus han fick gå över till beteshagen igår, synd att jag inte hade kameran med mig då vi släppte in honom för jäklar vilka glädjeskutt och tokbrallningar han fick till.

  

Garlands kommentar: Matte, jag har inte tid nu för jag äter!
Men visst börjar han bli tjusig?

Idag har vi bakat bullar!



Efter bullbaket som tog 2 timmar + all disk efteråt så gick jag och tjejerna ner och öste ut all fårskit.
Eller jag lastade och tömde skottkärran och barnen cyklade.
Så skönt att det är gjort!

När jag var ner på ICA så fick jag en låda med morötter till Garland.



Perfekt mutgodis då han är på tårna!
Garland & jag har haft ett riktigt tjur VM i att ta på sig grimman på morgonen, han höjer på huvudet och jag får stå på tårna för att nå upp till mulen.... Men tar man då en morot så sänker han huvudet och vips så är grimman på! Nu går det av bara farten och jag behöver inte muta för att få ner huvudet på honom men det är alltid bra att ta till en morot.
Idag så gnäggade Garland för första gången som jag har hört iallafall, både Levina & jag bara tittade på varandra för gnäggningen kom så plötsligt.
Han ser ut att må gott den lille prinsen för han har blivit så pigg och sprallig, nu märks det nästan att han är en 3-årig hingst!
Nu ska jag gå ner i stallet och göra klart för natten eftersom Garland får komma in på kvällarna.

***************************************************************************************
Tjejerna in action!



Teomina övningskör gräsklipparen!



Levina är ju redan fullfjädrad gräsklippsförare!

Jag återkommer!!

Glöm inte att lämna kommentarer!!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0