Full fart...

Imorse så fick vi hem ett hölass 1,5 ton som Danne & jag lastade av före frukost tillochmed!
Inte nog med det så var det faktiskt Danne som gick ut med Garland idag, inte illa.
Lillpojken verkar trivas bra för han ligger och sover på nätterna, gnäggar inte efter tjejerna när han är inne och idag var det full bus ute i hagen, så han ser ut att må gott.

Nu ikväll kom Kina, Ally & Sofia och tvättade honom, duschen var inte så jättekul men det gick bra ändå.



Här ska Kina tvätta näsborrarna.



Intvålad och fundersam över vad som händer...



Han fick ha en filt på sig under tiden dom kammade ut man & svans.



Äntligen klar!
Ny grimma och nytt täcke!
Han är smord med helosansalva i ansiktet därav det vita. Han har en reva där som det inte växer någon päls på så jag har börjat smörja honom där så huden iallafall är mjuk.
Nu står han och äter, favoritsysselsättningen, och väntar på att bli torr.
Garland är bara för mysig, hur snäll som helst för att vara bara 3år & hingst.

Ja, nu börjar ju min blogg att bara handla om Garland men vad göra?

Mitt liv då?

Levina har haft en kompis här idag och dom var så duktiga och gjorde rent hos kaninerna.
Teomina följde med Danne upp på Malungen en sväng och tillbaka följde Kotte med så nu är lillbubben hemma också.
Kotten ska jag frisera tassarna på imorgon.
Skulle också behöva klippa fåren, Helena och jag jobbar om varandra hela tiden så jag tror jag klipper själv denna gång.
Själv så börjar jag att jobba på lördag, vill inte men man måste väl... fördelen är väl att det snart är semester!
I övrigt så känns det som att jag bara trampar runt & runt får liksom inte saker att hända, kan inte förstå vad som är fel? Känns som det är något skit i kroppen trött och irriterad så träningen har fått vänta denna ledighet.
Igår kom Ulf på besök och det var jättekul så jag hoppas att du kommer förbi fler gånger!

Nu ska jag väcka Danne som sover med Teomina för vi ska se Avatar eftersom det inte är något criminal minds ikväll.

Hej Hopp!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Den är fin!

Vi har spanat på den några gånger nu när vi promenerat förbi.

Leo säger: "där är pappa-häst"

2010-05-18 @ 21:24:06
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0