Det har slagit runt!

Kan man lungt säga.
Jag använder mig av detta nu för tiden.

 
Ett tappert försök att sluta snusa!
Går över förväntan faktiskt.

*********************************************************************
Den 1/6 var veterinären hit till Lillebus och tog ett bakterieprov ur näsan på honom och igår ringde jag för att kolla vad provsvaret blev.
Han hade streptokocker = fortsatt odling pga. att dom är rädd för kvarka.
Men för att lugna er därute så stämmer inte symtomen för kvarka in på lilleman men det som oroar veterinären är hans svullna lymfar.
Men jag fick iallafall lite medicin.



30ml penicilin om dagen ska han ha i 6 dagar till att börja med.
Igår när jag gjort i ordning sprutan och skulle ge honom i halsen så bangade jag ur.... Jag vet ju hur jag ska göra men jag vågade inte!
Det är veterinärens fel då hon började berätta att hästen kunde få en penicilinchock och att jag skulle akta mig mm.
Så jag gick in och ringde till Ann-Sofie som kom på direkten och hjälpte mig, tur att det finns hjälpsamma människor!
Nu får vi se hur det går ikväll kanske det blir ett telefonsamtal till....

Imorse så lät andningen mycket bättre, han är inte lika täppt i vänstra näsborren och han har börjat få ett bättre näsflöde.

 

Gult segt & kladdigt! Perfekt att det kommer ut.
Som tur är så sitter "nästäppan" alldeles ovanför näsborren, inget skit i lungorna vad veterinären kunde höra.



Danne tycker att jag gjort honom till en gottgris men han är så snäll & go så han bara måste få lite godis...
Nu får han ju INTE göra som han vill bara för han får godis men han måste ju få mysa lite och en morot gör ju ingen skada.



Väl upptrampat och lerigt rullställe, det är ju så skönt tycker han att goa ner sig här.



Visst är han tjusig! Men så himla stor, jag har inte vant mig riktigt än vid storleken men det blir bättre och bättre.
Han är ju flera centimeter högre än mig vid manken, gissa då hur det känns när han höjer upp huvudet och försvinner upp i det blå.
Nja, det är nog bra att han är min gottgris så han vet vart jag finns!



Här hann jag nästan få en bild när han låg och sov i hagen, tyvärr så upptäckte han mig innan jag hann knäppa.

Nu ska jag gå ut och försöka få ut mina abstinens aggretioner på gallren i stallet, det är renovering på gång!
Bilder kommer sedan, men en bild kan jag bjuda på.



Vilket jäkla jobb! Men det kommer att bli fint.
Tänkte försöka slipa av alla gallren nu innan semestern så kan jag måla dom svarta när jag blir långledig i drygt 2 veckor.

Glömde ju bäsingarna...
Som är Garlands kompisar!



Hipp hopp!!

Kommentarer
Postat av: kina

vilket härligt liv han fått hos dig! vilken himla tur att du finns för guldpojken. verkar ju gått bra med medicinen, nu blir han nog helt frisk. längtar att hälsa på. kram kina(:

2010-06-10 @ 09:14:17
Postat av: Carina

Hej! kämpa på med att bli nikotinfri!!

Det blir bättre jag lovar!

Jag har varit nikotinfri i snart 2 månader och det går bra tycker jag. Men läre köra med de nikotinfria snuset i portion. Annars så har jag gjort det utan plåster eller tuggumi, tycker det är så dyrt!

Kämpa på det går!

2010-06-10 @ 20:42:04
Postat av: Linda

Men guud va fin han har blivit!!!! Sluta snusa..vad är det för dumheter!!! Ha ha

2010-06-27 @ 20:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0