Jag är så DUKTIG!!

Klockan 15.45 i dag så påböjade jag storkok av mat.
Det vart Carbonara, Köttfärssås och Symöteslåda (pastagratäng med kassler)
Jag började med carbonaran fortsatte med köttfässåsen och avslutade med symöteslådan som även vart middag.
Upptäckte när jag kokat spagetti till carbonaran att det var slut på spagetti så köttfässåsen får vänta tills imorgon på sin spagetti.



Resultat: 3 lådor med symöteslåda och 6 lådor med carbonara.
Super duper bra att ha i frysen!
Varför det vart så mycket mat idag är för att jag ska jobba hela helgen 12-timmarsskift så då är det skönt att bara kunna ta med en låda ur frysen.
Å ja vi tycker om pasta!
Pärer går ju inte så bra att frysa dom blir ju så blöta, vet väl alla som provat.



Köttfärssåsen innehåller minst 1kg köttfärs så det blir några lådor det här också.

INTE NOG MED DETTA utan när jag var klar med middagen så snodde jag ihop en långpanna med filbröd också eller FISBRÖD som Teomina kallar den.



Namnet fisbröd har den fått för jag har även i russin, solroskärnor och linfrön i degen så risk för ofrivilliga gasutsläpp finnes!

När allt var klart hade det gått 3 timmar, det gick ju ganska snabbt med tanke på 3 olika maträtter + bak + äta + ALL disk!
Nu har Levina lagt sig hon sover säkert också, Teomina skulle sova själv idag men det gick inte så bra utan Danne fick lägga sig där en stund så nu sover hon också.



Nu är en av Tinas strumpor färdig.
Jag kunde inte sova inatt så jag satt uppe och stickade tills Teomina vaknade 3.30, då gick vi in till våran säng och la oss.
Jag håller ju på att se alla säsonger av Arkiv X så jag har egentligen bara 2 saker att säga: -I want to belive & The trues is out there! Kommer ni ihåg?

Äntligen torsdag ikväll är det Criminal minds på 5:an, bara måste se!!
Nu gosa ner sig i soffan och fortsätta sticka till det är dags att sova.

Jo förresten, allt jag skrev att jag skulle göra tidigare är nu gjort!

-Levina klippning 27/2 på Perssons
-Kotten badning 27/2 hos Cute N Cool´s
-Jag till tandläkaren 25/3
-Maja & Elsies kastrering 2/4


Jag var även in på Stöde huset imorse för att boka tid till instruktion på gymmet har ju länge tänkt att jag skulle börja träna där men av någon konstig anledning har det aldrig blivit av beror kanske på latmasken? Vad vet jag? Men på måndag så ska jag dit iallafall så nu är det ingen återvändo!

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh, man skulle nog ha hakat på en instruktion.

Har tänkt åka dit och spanat länge, men aldrig blivit av.

2009-02-19 @ 22:19:24
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Anette

Symöteslådan lät spännande. Har du nåt recept på den eller gör du bara på en höft som min mamma brukar säga. Intresserad om du har recept.

Trevlig helg/Anette

2009-02-20 @ 17:56:58
Postat av: Anette

Jag behöver receptet på symöteslådan. Har du nåt eller gör du på en höft?? Jag är impad över din energi!! Kram/Anette

2009-02-20 @ 18:19:41
Postat av: Jennie

Anette: Jag kommer med en kopia på måndag.

2009-02-20 @ 19:54:44
URL: http://skruttebang.blogg.se/
Postat av: Jennie

Anette: Receptet kommer på måndag morgon!

2009-02-20 @ 20:00:32
URL: http://skruttebang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0